STYROPIAN.men, akcja edukacyjna Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu (PSPS), zainspirowała włoską organizację producentów EPS – AIPE do własnych działań propagujących zastosowanie płyt styropianowych w budownictwie. Postaci STYROPIAN.men – Styropian Biały, Szary, Twardy i Wodoodporny mają teraz włoskiego kolegę – pana Capotto. Będą także kolejni.
– STYROPIAN.men to pomysł na komunikację, który realizujemy od 2017 roku, bardzo dobrze przyjęty przez odbiorców. Zaprezentowaliśmy go także na forum EUMEPS, europejskiej reprezentacji branży styropianu, gdzie dzielimy się doświadczeniami z przedstawicielami innych krajów. Koncepcja STYROPIAN.men zainteresowała Associazione Italiana Polistirene Espanso (AIPE), bliźniaczą organizację EPS z Mediolanu. Zgodziliśmy się, by włoscy partnerzy, promując styropian do ociepleń budynków w swoim kraju, wzorowali się na naszej kampanii – powiedział prezes PSPS Kamil Kiejna.
„Capotto” to po włosku „okrycie” – jak ocieplenie otulające budynek. Pan Capotto ma dwa wcielenia zabawnych tajnych agentów, nawiązujące do przygód agenta 007 Jamesa Bonda. Biały styropian symbolizuje tajny agent EPS 00B (B jak bianco, „biały” po włosku), a styropian szary – tajny agent EPS 00G (G jak grigio, „szary” po włosku). Ich misją (w oryginale „mission possible”) jest uświadomienie znaczenia prawidłowej termoizolacji budynków, a zwłaszcza odpowiedniego, w tym systemowego, doboru materiałów, dla oszczędności energii cieplnej.
– Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu koncentruje swoje działania edukacyjne na znaczeniu właściwego doboru rodzaju i parametrów płyt EPS do miejsc ich aplikacji. Styropian Biały, Szary, Twardy i Wodoodporny akcentują cechy istotne dla konkretnych zastosowań w budynku, gwarantujące skuteczną izolację, trwałość, bezpieczeństwo i estetykę ocieplenia. Włoski projekt „Mister Capotto” potwierdza, że troska o jakość inwestycji ociepleniowych łączy producentów styropianu bez względu na to, na jakim rynku działają – podkreślił prezes Kiejna.
Włochy to pierwszy kraj, który skorzystał z polskiego pomysłu na promocję standardów wykorzystania styropianu w budownictwie. – O możliwość adaptacji pomysłu kampanii STYROPIAN.men pytają kolejne organizacje branżowe. To dopiero początek marszu STYROPIAN.men przez Europę – zdradził szef PSPS.
Polską akcję edukacyjną można śledzić na stronie www.STYROPIAN.men oraz na Facebooku www.facebook.com/STYROPIAN.men/. Włoską – na stronie: www.mistercappotto.it.